Weltreiseforum Foren-Übersicht
Weltreiseforum Foren-Übersicht Login Registrieren FAQ Mitgliederliste Suchen

Weltreiseforum Foren-Übersicht » Indochina und Myanmar » Strafarten in Laos
Neues Thema eröffnen  Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nächstes Thema anzeigen 
Strafarten in Laos
BeitragVerfasst am: Sa 08. März. 2008; 03:46 Antworten mit Zitat
Pantitlan
Site Admin

Zitat:
Article 26. Categories of Punishment

a /. Principal penalties

1. Public criticism;

2. Re-education without deprivation of liberty;

3. Deprivation of liberty;

4. Death penalty.

b /. Additional penalties

1. Fines (in certain circumstances, it might become a principal penalty);

2. Confiscation of items [connected to the offence];

3. Confiscation of property;

4. Deprivation of election rights;

5. House arrest.

The confiscation of property and house arrest shall be inflicted on the offender only when such penalty is provided in the specific part of this Penal Law.

[In addition to] the principal and additional penalties, the court can request relevant authorities to withdraw driving licenses or other permits, to relieve the offender from [performing] or forbid [the offender] to perform a function or duty, to withdraw orders, medals or titles, and to deport the offender.

Article 27. Public Criticism

Public criticism refers to the criticising of the offender in court. In necessary cases, the court's decision might be published in a newspaper or by other methods.

Article 28 (New). Re-education without Deprivation of Liberty

Re-education without deprivation of liberty is a punishment inflicted upon the offender at his place of work or at other locations, [and pursuant to which] five to twenty per cent of his total salary is remitted to the State in accordance with the court's decision.

A penalty of re-education without deprivation of liberty must not exceed one year.

Article 29. Deprivation of Liberty

Deprivation of liberty may be imposed for three months to twenty years or life imprisonment.

Life imprisonment may not be imposed on offenders who are less than eighteen years old and on women in a state of pregnancy when the offence is committed.

Article 30. Death Penalty

The death penalty is the specific punishment to be imposed on offenders in especially serious cases as stated in the specific part of this law.

The death penalty is carried out by shooting.

It is forbidden to inflict a death sentence on offenders who are less than eighteen years old at the time of the offence, and on women who are in a state of pregnancy at the time the offence is committed, when the court makes its decision, or when the sentence is imposed.

Article 31. Fines

Fines are financial penalties determined by the court according to the cases[19] and within the limits as stated by this Penal Law.

The fine must be computed in accordance with the gravity of the offence on the basis of the offender's economic status. In the event that the offender does not have the capacity to pay the fine, the court may commute such fine into the penalty of re-education without deprivation of liberty.

It is forbidden to commute a fine into deprivation of liberty and vice versa.

Article 32. Confiscation of Property and [Connected Items]

“Confiscation of property”[20] refers to the confiscation by the State of part or all of an offender’s property without any compensation.

A sentence of confiscation of property may only be imposed in serious cases as stated in the specific part of this law.

In the event that the confiscation of all of the offender’s property is imposed, exception must be made for property necessary for the livelihood of the offender and his family according to the list attached to this law. In the event that partial confiscation of property is imposed, the court must set up a clear list of the property to be confiscated.

“Confiscation of items [connected to the offence]” refers to [the confiscation] by the State of items that were used in the offence or in the preparation for the offence, or that were obtained from an intentional offence. Items belonging to other individuals used in the offence shall be confiscated by the State if the owner lending them is not in good faith or if confiscation is deemed necessary for national security.

Items belonging to the State or collectives shall not be confiscated but shall be returned to the relevant authorities.

Article 33. Suspension of Right to Vote and to Be Elected

Suspension of the right to vote and to be elected is inflicted on offenders committing crimes.

[Where the offender has also been sentenced to deprivation of liberty,] the penalty of suspension of the right to vote and to be elected must not exceed five years from the day after he has finished serving his sentence.

Article 34. House Arrest

House arrest forbids the sentenced offender from leaving a place of residence or from entering other territories as assigned or forbidden by a decision of the court.

[Where the offender has also been sentenced to deprivation of liberty,] house arrest must not exceed five years from the day after he has finished serving his sentence.

The sentence of house arrest may not be imposed on offenders who are less than eighteen years old and on women in the state of pregnancy or women in charge of small children who are less than eight years old at the time the offence is committed.

House arrest is defined in the specific part of this law.

Ich finde vor allem die ersten beiden Strafarten recht interessant und frage mich, wie wir uns das im Alltag vorzustellen haben. Das erinnert mich schon noch recht stark an die Geschichten, die ich über die Kulturrevolution.

BeitragVerfasst am: Sa 08. März. 2008; 09:38 Antworten mit Zitat
swissgabe
Forenveteran

Binden die da jemanden an einen Baum auf dem Dorfplatz mit einem Schild um den Hals oder wie ist sich das vor zu stellen? Von a. 1-4 wird die 3 wohl am meisten angewandt.

http://grand-hirafu.myminicity.com
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen MSN Messenger

BeitragVerfasst am: So 09. März. 2008; 04:33 Antworten mit Zitat
Pantitlan
Site Admin

Ich bin mir nicht so ganz sicher. Ich habe nie jemals jemand gesehen, der ein Schild um den Hals trägt. Ich denke es ist zunächst eine Rüge, die veröffentlicht wird. Ich frage mich einfach, ob dann die laotischen Zeitungen voll sind mit Meldungen über gewöhnliche Leute, die beispielsweise ein Rotlicht überfahren haben.

Auch finde ich interessant, dass das Gefängnis als "umerziehung" definiert wird. Es geht also nicht primär um die Strafe oder um die Deliguenten wegzusperren, sondern sie so umzuerziehen, dass sie wieder nützliche soziale Objekte werden. Bei uns geht die Philophie ja eher in die Richtung der wirtschaftlichen Rationalität: Es soll sich nicht lohnen, ein Verbrechen zu begehen.

BeitragVerfasst am: So 09. März. 2008; 09:37 Antworten mit Zitat
swissgabe
Forenveteran

Mich würde es tatsächlich interessieren, wie das in Laos umgesetzt wird.

In praktisch allen kommunistischen Ländern gibt/gab es ja statt Gefängnissen ja nur Umerziehungslager. Freiheitsentzug soll da wohl primär jemanden sozialisieren. Die Idee finde ich übrigens sehr gut, jedoch ist sie kaum umsetzbar.

Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen MSN Messenger

BeitragVerfasst am: So 09. März. 2008; 10:05 Antworten mit Zitat
Pantitlan
Site Admin

Es gibt ein grosses Umerziehungslager ganz im Nordosten an der Grenze zu Vietnam. Es muss gerade an der Strasse liegen, die von Vienxay (glaube ich) an die Grenze führt, aber nicht für Touristen geöffnet ist. Falls mal jemand dort in der Gegend war, würde mich interessieren, ob er was davon mitbekommen hat.

Ja, dieser Zusammenhang zwischen Staatsform und der Art, wie und wieso die Gesellschaft bestraft ist interessant. In den Monarchien war es oft als eine Rache des Königs dafür bezeichnet worden, dass es die Untertanen gewagt haben, die Ordnung des Königs zu beleidigen. Entsprechend sind die Strafen auch so ausgefallen. In diesem Zusammenhang empfehle ich immer wieder die Lektüre von Michel Foucaults "Ueberwachen und Bestrafen".

BeitragVerfasst am: So 09. März. 2008; 19:04 Antworten mit Zitat
swissgabe
Forenveteran

Und gibt es das Straflager auf der Insel beim Stausee noch?

BeitragVerfasst am: Mo 10. März. 2008; 02:23 Antworten mit Zitat
sandsturm
Forenveteran

Woher wisst ihr eigentlich, wo es in Laos Straf- und Umerziehungslager gibt?

BeitragVerfasst am: Mo 10. März. 2008; 08:25 Antworten mit Zitat
bine
Yetijäger

Pantitlan hat folgendes geschrieben:
Ich frage mich einfach, ob dann die laotischen Zeitungen voll sind mit Meldungen über gewöhnliche Leute, die beispielsweise ein Rotlicht überfahren haben.

Zum Glück hat es ja nur etwa 3 Rotlichter in ganz Laos Laughing

sabine
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden Website dieses Benutzers besuchen

BeitragVerfasst am: Mo 10. März. 2008; 09:00 Antworten mit Zitat
swissgabe
Forenveteran

sandsturm hat folgendes geschrieben:
Woher wisst ihr eigentlich, wo es in Laos Straf- und Umerziehungslager gibt?

Über dasjenige am Nam Ngum Stausee stand etwas in einer früheren Lonely Planet Ausgabe. Ob das in der aktuellen noch immer der Fall ist weiss ich gerade nicht.

bine hat folgendes geschrieben:
Zum Glück hat es ja nur etwa 3 Rotlichter in ganz Laos

Das stimmt, und die stehen wohl alle in Vientiane vor dem Präsidentenpalast auf der Avenue.

Als wir 1996 in Luang Prabang waren, sind wir vom Flughafen in die Stadt über diese Brücke gefahren welche nur im Einwegverkehr passierbar war. Wir waren auf der Mitte der Brücke als uns ein Mofafahrer entgegenkam. Per Zufall stand ein Polizist auf der anderen Seite, der den Mofafahrer zurück gepfiffen hat und im danach voll eine knallte! Das geht wohl auch unter "Umerziehung"! Smile

Strafarten in Laos
 Weltreiseforum Foren-Übersicht » Indochina und Myanmar
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen.
Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde  
Seite 1 von 1  

Neues Thema eröffnen  Neue Antwort erstellen  

Google

Web weltreiseforum.com

Hier sind weitere Links im Reiseforum:
Redaktionelle Seiten für Reisevorbereitungen, Reisezubehör, Reiseberichte von Forenmitgliedern, Nachrichten rund ums Reisen (NEU)